dilluns, 12 d’octubre del 2015

Fent colzes. Elles estudien més?

Dels 125 estudiants que van treure una nota igual o superior al 9 a les provés d'accés a la universitat el juny passat, només 52 eren nois, i cinc de les sis millors puntuacions van ser obtingudes per noies. Unes dades que avalen la teoria que les noies són més bones estudiants que no pas els nois. A Laura Alá encara li queden alguns anys per fer la selectivitat, però ja despunta. No ha suspès mai cap assignatura i acostuma a treure notables i fins tot algun excel·lent. Aquesta jove de Canet de Mar, que ara està fent tercer d'ESO, és de les que destaquen. En aquest cicle també les noies porten la veu cantant. N'hi ha més que acaben l'ESO i ho fan amb més bons resultats. D'ençà que va entrar a l'institut, cap noia de la seva classe ha repetit i, en canvi, quatre nois no han aconseguit passar al següent curs. La Laura assegura: "A la meva classe hi ha pocs nois que destaquin, generalment traiem més bones notes que ells". Ella tampoc es passa el dia estudiant: "Faig els deures i quan és època d'exàmens m'hi poso i estudio". Al seu parer, la clau de l'èxit de les noies respecte als nois és: "Nosaltres estem més atentes i ells es distreuen més". El psicòleg i educador especialitzat en adolescents Jaume Funes remarca que "les dades confirmen que les noies tenen més bon rendiment acadèmic que els nois", però afegeix de manera sorprenent: "Potser aniria bé que fossin pitjors estudiants perquè se centren massa en els estudis i no descobreixen experiències vitals que els correspondrien per edat, com l'expressió artística". En aquest sentit, el també periodista lamenta que "les noies amb bon rendiment acadèmic subordinin els seus interessos als de l'escola per la pressió social". I sentencia: "No és un èxit personal ni vital treure unes grans notes si no es dediquen a fer altres coses, ja que sovint això té conseqüències en la seva salut emocional".

enllaç a la notícia sencera

Les alumnes d'escoles sense nois treuen més bones notes

 Un estudi britànic revela que es distreuen menys i confien més en les seves capacitats

Les estudiants que pateixen per aprovar en centres mixtos brillen a l'ensenyament segregat

Dijous, 19 de març - 00:00h.
Que els nois que van a classe amb noies obtenen pitjors resultats acadèmics que els que assisteixen a escoles únicament masculines és una cosa sabuda. Sigui perquè les seves hormones es veuen sumides en una muntanya russa, sigui per vergonya o sigui perquè se senten intimidats, la conclusió general és que es distreuen, es descentren. El que és nou és que, segons una investigació britànica, aquesta influència també existeix en sentit contrari. Els nois distreuen de la mateixa manera les noies. És a dir, elles també es descentren.
L'informe que ahir va publicar el rotatiu londinenc The Guardian detalla no només que les adolescents que comparteixen aula exclusivament amb altres noies obtenen més bones notes a l'examen final de batxillerat, sinó que, a més, demostren una millor progressió personal.
Així, les 71.286 adolescents de centres femenins que es van presentar als exàmens de batxillerat al Regne Unit l'any passat van treure resultats superiors al que es podia esperar segons els registres del graduat escolar. A l'altre costat de la balança, de les 647.942 noies que estudiaven en escoles mixtes i que van realitzar les mateixes proves, el 20% ho va fer pitjor del que se n'esperava.
BENEFICIS INNEGABLES
Dit d'una altra manera, aquelles alumnes que a primària van suar la cansalada per treure's el graduat i que, a secundària, van optar per assistir a una escola femenina van aconseguir superar el batxillerat gairebé sense baixar de l'autobús escolar.
La investigació s'ha fet sota el patrocini d'una guia britànica per triar escola (Good schools guide). La seva directora, Janette Wallis, va assenyalar que "molts pares tindran en compte els innegables beneficis d'una educació mixta, com el fet que estudiar amb persones del sexe oposat prepara d'una manera més real per al que és la vida i l'entorn laboral", però va afegir que "ignorar les dades de l'estudi seria un error". I és que la comunitat educativa britànica "no s'hauria imaginat mai que hi hagués tanta diferència" entre els registres dels dos tipus de centres.
Però ¿per què es donen aquests resultats? Segons la cap d'estudis d'una escola femenina de Kettering, Suè Dunford, "ser molt bona en certes matèries --matemàtiques, ciències i física-- en una aula femenina mola", i és que "ningú pregunta" a les alumnes per què destaquen "en una assignatura pròpia de nois".
SENSE COMPETÈNCIA
Els centres només per a noies, segueix Dunford, són molt positius "per a les estudiants que pateixen una falta de confiança". "Nosaltres no tenim nois competint amb elles i distraient-les, raó per la qual poden assolir tots els seus objectius", afegeix. Al Regne Unit, 220.000 noies i 160.000 nois --d'un total de 3,5 milions d'alumnes-- estudien en centres de secundària no mixtos.

 

dijous, 1 d’octubre del 2015

Pluja d'idees per a una gran gala