dilluns, 12 d’octubre de 2015

Fent colzes. Elles estudien més?

Dels 125 estudiants que van treure una nota igual o superior al 9 a les provés d'accés a la universitat el juny passat, només 52 eren nois, i cinc de les sis millors puntuacions van ser obtingudes per noies. Unes dades que avalen la teoria que les noies són més bones estudiants que no pas els nois. A Laura Alá encara li queden alguns anys per fer la selectivitat, però ja despunta. No ha suspès mai cap assignatura i acostuma a treure notables i fins tot algun excel·lent. Aquesta jove de Canet de Mar, que ara està fent tercer d'ESO, és de les que destaquen. En aquest cicle també les noies porten la veu cantant. N'hi ha més que acaben l'ESO i ho fan amb més bons resultats. D'ençà que va entrar a l'institut, cap noia de la seva classe ha repetit i, en canvi, quatre nois no han aconseguit passar al següent curs. La Laura assegura: "A la meva classe hi ha pocs nois que destaquin, generalment traiem més bones notes que ells". Ella tampoc es passa el dia estudiant: "Faig els deures i quan és època d'exàmens m'hi poso i estudio". Al seu parer, la clau de l'èxit de les noies respecte als nois és: "Nosaltres estem més atentes i ells es distreuen més". El psicòleg i educador especialitzat en adolescents Jaume Funes remarca que "les dades confirmen que les noies tenen més bon rendiment acadèmic que els nois", però afegeix de manera sorprenent: "Potser aniria bé que fossin pitjors estudiants perquè se centren massa en els estudis i no descobreixen experiències vitals que els correspondrien per edat, com l'expressió artística". En aquest sentit, el també periodista lamenta que "les noies amb bon rendiment acadèmic subordinin els seus interessos als de l'escola per la pressió social". I sentencia: "No és un èxit personal ni vital treure unes grans notes si no es dediquen a fer altres coses, ja que sovint això té conseqüències en la seva salut emocional".

enllaç a la notícia sencera